Manė: gyvenimas ir kūryba 500 iliustracijų

1723108626_Mane_virselis

Eduaras Manė gimė turtingoje konservatyvių pažiūrų šeimoje, tačiau tapo vienu ryškiausių dailės reformatorių. Turbūt nė pats dailininkas negalėjo numanyti, kokį atgarsį sukels atviras jo paveikslų realizmas. Nors drobės Olimpija ar Muzika Tiuilri soduose papiktino amžininkus, Manė žavėjosi ir sekė tokiais senaisiais meistrais kaip Velaskesas. Akademistinis Salonas nuolat atmesdavo dailininko paveikslus, o štai maištingi impresionistai vadino jį savo karaliumi. Manė sukosi bohemos ir demimondo pasaulyje – pažinojo ir tapė tokius bohemiškus menininkus kaip Monė, taip pat aktorius, rašytojus, aukštuomenės žmones, politikus ir gražias moteris. Vis dėlto taip ir liko „maištininkas su chalatu“ – stilingas, pasiturintis miesto dendis. Dėl savo tokios išskirtinės padėties jis tapo pirmuoju iškiliu Paryžiaus dailininku, teptuku įamžinusiu įvairias XIX a. modernizmo meno sostinės gyvenimo puses.

Pirmoje albumo „ Manė: gyvenimas ir kūryba 500 iliustracijų“ dalyje supažindinama su reikšmingesniais Manė biografijos faktais. Nušviečiami maištingi jo santykiai su šeima, studentiški laikai, romantinės pažintys, Batinjolio dailininkų grupės, kuriai priklausė Renuaras, Sezanas ir Dega, lyderio vaidmuo, galiausiai nepagydoma liga ir pernelyg ankstyva mirtis. Pasakojama apie pirmus nedrąsius Manė kūrybinius bandymus, taip pat apie skandalus, kurie lydėjo dažnai geriausius, bet amžininkų nesuprastus jo paveikslus. Visą gyvenimą lauktą pripažinimą ir šlovę dailininkas pelnė tik po mirties.

Antroje albumo dalyje sudėtos garsiausios Manė tapybos drobės, taip pat eskizai, piešiniai, raižiniai. Galeriją papildo vyresnės už Manė kartos dailininkų ir jaunesnių jo amžininkų paveikslai. Iš pirmųjų jis mokėsi ir sėmėsi įkvėpimo, antriesiems darė įtaką pats.

Albume skaitytojas ras net 500 reprodukcijų, kurios vaizdžiai pasakoja vieno ryškiausių ir originaliausių pasaulio dailininkų gyvenimą ir kūrybą.