Dabartinį Lietuvos banko dailės kūrinių rinkinį pradėjo kaupti 1922–1940 metais veikęs Lietuvos bankas. 1928 m. laikinojoje Lietuvos sostinėje Kaune pastatytų Lietuvos banko rūmų eksterjerą ir interjerą puošė reikšmingi meno kūriniai. Daugelis jų pripažinti kultūros vertybėmis ir yra saugomi valstybės. Labai vertingi Kaune saugomi lietuvių autorių dailės darbai, sukurti laikotarpiu tarp Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų…… Skaityti daugiau
Meno leidiniai
Fotografija. Photography
Iš Čiurlionio fotografijos palikimo mus pasiekė tik vienas autentiškas albumėlis – „Anapa 1905“ Dailininko artimųjų ir bičiulių atsiminimai liudija, kad jis turėjo fotoaparatą „Kodak“, nemažai fotografavo, pats ryškino stiklo negatyvus, darė atspaudus, juos apkarpydavo, taip koreguodamas ne tik nuotraukos dydį, bet ir kadro formą, klijuodavo į albumus. Tačiau bandant pažinti ir suprasti Čiurlionį fotografą tenka….. Skaityti daugiau
Draugystė: Jono Meko ir Antano Naujokaičio laiškai
Knygos, autoriai yra du: lietuvių poetas, filmininkas Jonas Mekas (1922–2019) ir lietuvių žurnalistas, redaktorius Algimantas Antanas Naujokaitis (1932–2004). Žurnalisto ir kūrėjo susirašinėjimas tęsėsi dešimtmetį – nuo 1994 iki 2004 metų. Dviejų draugų bendravimas ir susirašinėjimas atskleidžia menką posovietinės Lietuvos leidybos kultūrą: kartais tekstai būdavo spausdinami arba redaguojami net be autoriaus leidimo. Jų bendravimas atskleidžia du….. Skaityti daugiau
Šilko kelias: Rytų kostiumo istorija
Menininkės, scenografės Virginijos Idzelytės naujoji knyga ,,Šilko kelias: Rytų kostiumo istorija” – daugiasluoksnis, gausiai iliustruotas leidinys, tyrinėjantis Rytų šalių kostiumus. Autorė kviečia pasinerti į Rytų pasaulį ir knygos puslapiais apkeliauti tolimųjų šalių regionus, nuo Turkestano, per Sakartvelą, Turkiją, Izraelį, Indiją, Kiniją, Korėją iki pat Japonijos. Tai knyga, kurioje yra virš 1000 iliustracijų – kostiumų ir….. Skaityti daugiau
Miestai ir miesteliai Balio Buračo akimis, XX a. 3–4 dešimtmetis
B. Buračas – vienas iš Lietuvos fotografijos pradininkų, liaudies meno rinkėjas, mokytojas, kultūros veikėjas, pusšimtį metų keliavęs po gimtąjį kraštą su fotoaparatu rankose ir užfiksavęs kone visą etnografinę Lietuvą. Didžiausias B. Buračo nuopelnas tas, kad jis paliko mums ne vieną tūkstantį vakarykštės Lietuvos vaizdų, pasmerktų nugrimzti į nesugrąžinamą praeitį. Šiam darbui jis paaukojo ištisus dešimtmečius,….. Skaityti daugiau
Naratyvą turinčių kompiuterinių žaidimų dizainas: teorija ir praktika
Versdami šios knygos puslapius susipažinsite su potraukio žaisti prigimtimi, žaidimo taisyklių, branduolio ir metamechanikų veikimo principais, žaidimo erdvių ir personažų dizaino ypatumais, klasikinio ir interaktyvaus naratyvo vystymo priemonėmis. Taip pat sužinosite, kodėl kompiuterinių žaidimų dizaineriams svarbu suprasti žaidėjų psichologiją, kaip sustiprinti žaidėjo įsitraukimą į žaidimą bei kokio tipo naudotojo sąsajos tam tinkamiausios. Rašydami šį vadovėlį….. Skaityti daugiau
Leopoldas Surgailis. Tapyba
„Leopoldas Surgailis. Tapyba/ Painting“ – pirmasis albumas, skirtas iškiliam lietuvių moderniosios tapybos klasikui Leopoldui Surgailiui (1928–2015). Jis sukūrė ryškų ekspresionistinį stilių, unikalų „Užgavėnių“, „Arkangelo Mykolo“ vaizdinių pasaulį, susiedamas Vakarų Europos „veiksmo“ tapybą su primityvizmu, liaudies meno tradicijomis, mitologine tematika. Albume Laimos Laučkaitės tekstas „Leopoldas Surgailis: velniop sentimentus“ rekonstruoja dailininko kūrybinę biografiją, nušviečia kaip keitėsi tapyba….. Skaityti daugiau
Gintautas Augustinas Vasionis : tapyba, peizažai ir gėlės
Kelios mintys apie mano kūrybą Dar mokykloje pamėgau dailę, daug piešiau, abiturientų vaidinimui nutapiau dekoraciją. Ruošiausi studijuoti architektūrą, bet tapau inžinieriumi. Dirbdamas Vilniaus grąžtų gamyklos vyriausiuoju inžinieriumi, dažnai vykau į užsienio komandiruotes ir galėjau lankyti meno galerijas. Kartą Paryžiuje turėjau galimybę visą savaitę Monmartre stebėti kaip dailininkai tapo. Iš Paryžiaus parsivežiau Monmartro paveikslą. Baigęs savo….. Skaityti daugiau
100 žingsnių modernios lietuviškosios architektūros link
Tarpukaris, sovietmetis ir atgautoji Nepriklausomybė. Trys skirtingi Lietuvos gyvavimo periodai, trys skirtingi architektūros laikotarpiai, supinti į bendrą giją – lietuviškosios tapatybės puoselėjimo tradiciją. Lietuvių modernizmas užgimė tarpukario Kaune, laikinojoje sostinėje. Tuo metu kurta moderni valstybė, o kartu – ir ją reprezentuojanti veržli, savita šalies architektūra. Siekis likti savimi, išlaikyti ryšį su šaknimis buvo gyvas ir sovietmetyje, nežiūrint….. Skaityti daugiau