Projekto trukmė 2022 07 21–2022 12 01
Projekto pristatymas
Projektas skirtas stiprinti vyresnio amžiaus Panevėžio regiono viešųjų bibliotekų specialistų, tiesiogiai dirbančių su įvairaus amžiaus ir socialinių grupių vartotojais, emocinį atsparumą neigiamiems psichikos sveikatos rizikos veiksniams (stresui, nerimui, konfliktams, tarpasmeniniams santykiams ir kt.), sudarant sąlygas darbo vietoje mokytis pažangių ir veiksmingų streso įveikimo būdų, paremtų įtraukiojo meno pažinimo metodika.
Projekto metu planuojamos veiklos
1. Kontaktiniai 8 savaičių mokymai pagal Dėmesingu įsisąmoninimu grįstą streso valdymo (MBSR) metodiką Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje ir Utenos A. ir M. Miškinių viešojoje bibliotekoje.
2. Nuotoliniai 8 savaičių mokymai pagal Dėmesingu įsisąmoninimu grįstą streso valdymo (MBSR) metodiką mažesnių miestelių filialuose ir kaimiškose vietovėse dirbantiems bibliotekininkams, kurie dažniausiai dirba po vieną ir negali visai dienai uždaryti bibliotekos.
3. Vienos dienos išvažiuojamoji edukacija pagal Vizualinio mąstymo metodiką į MO muziejų: gyvi susitikimai įžangai į mokymus ar mokymų pabaigoje.
4. Keturi nuotoliniai Vizualinio mąstymo metodo edukaciniai užsiėmimai grupėse (ne didesnei kaip 20 asmenų grupei).
5. Bendradarbiaujant su mokymų partneriais parengti viešai internetu prieinamą metodiką ir vykdyti jos sklaidą Lietuvos bibliotekoms bei visuomenei.
6. Parengti internetines anketas ir vykdyti mokymų dalyvių apklausas mokymų kokybės vertinimui ir projekto poveikio prieš ir po veiklų identifikavimui, parengiant apibendrinimus, išvadas ir vykdant viešinimą.
7. Projekto veiklų viešinimo kampanijos organizavimas ir vykdymas.
Projekto rezultatas
– Išmokyta ne mažiau kaip 200 unikalių Panevėžio regiono viešųjų bibliotekų specialistų, kurie įgys streso valdymo ir kūrybiškumo įgūdžių pagal Dėmesingu įsisąmoninimu grįstą streso valdymo (MBSR) ir Vizualinio mąstymo metodikas.
– 200 mokymų dalyvių Dėmesingu įsisąmoninimu grįsto streso valdymo (MBSR) mokymuose įgaus žinių ir streso valdymo įgūdžių, reikalingų pojūčių pritaikymui mokantis pažinti meną pagal Vizualinio mąstymo metodiką. Su naujai suformuotais dėmesingumo sensorikai įgūdžiais Vizualinio mąstymo edukaciniuose užsiėmimuose įgyti gebėjimai leis juos pritaikyti asmeniškai ir savo bibliotekų bendruomenėse, edukacinėse veiklose, emocinės būsenos gerinimo veiklose su vartotojais.
– Projekto metu bus parengtos iš viso trys internetinės mokymų dalyvių apklausos, skirtos nustatyti mokymų kokybę ir parengti projekto poveikio vertinimo tyrimą. Duomenys bus susisteminti, parengtos mokymų kokybės ir projekto poveikio išvados.
– Projekto Dėmesingu įsisąmoninimu grįsto streso valdymo (MBSR) mokymų lektorius parengs viešam naudojimui metodinę priemonę apie bibliotekų darbuotojų emocinės būklės darbo vietose gerinimą, skirtą Lietuvos bibliotekų ir kt. kultūros įstaigų specialistams, dirbantiems su vaikų, jaunimo, suaugusiųjų ir kt. auditorijomis.
– Projekto metu bus įgyvendinta projekto veiklų viešinimo strategija, skirta informuoti visuomenę apie projekto veiklų įgyvendinimą ir dalintis projekto metu sukurtais produktais (metodika, tyrimai) bei gerąja patirtimi su Lietuvos bibliotekų specialistų bendruomene.
Atsakingas asmuo Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje
Laima Butkūnienė, Regiono bibliotekų strateginės plėtros skyriaus projektų koordinatorė, el. p. laima.butkuniene@pavb.lt, tel. (8 45) 50 16 49
Projektas finansuojamas Visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis, kurį administruoja Sveikatos apsaugos ministerija