Visų amžiaus tarpsnių vaikams būdingas poreikis žaisti – tai pagrindinė ikimokyklinuko veikla. Žaisdami mokosi patys. Jie susipažįsta ir sugyvena su savo aplinka, formuoja ją ir žaisdami ją analizuoja. Vaiko mąstymo ir emocijų lygmuo priklauso nuo to, kokį grįžtamąjį ryšį iš aplinkos jis patiria. Sukurta skatinanti aplinka gali palankiai veikti vaiko smegenų vystymąsi. Todėl būtina paskirti savo vaikams dalį laiko, paplanuoti jiems įdomios ir naudingos veiklos.
Taigi, žaidimas – tai tarsi vaiko saviauklos, lavinimosi ir savo ryšių su aplinka organizavimo ir formavimo mechanizmas, būdas, kitaip tariant – savita ugdymo(si) priemonė. Nes žaisdami vaikai įgyja naujų sugebėjimų, įgūdžių, socialinės patirties, vertybių, ugdo savo motorinius sugebėjimus, spręsdami sudėtingas užduotis, žaisdami žodžiais ir mintimis, lavina savo protą, kurdami vaidmeninius žaidimus, įsisąmonina socialiai priimtinas elgesio normas ir moralės taisykles.
Norint supažindinti ikimokyklinio (3–5 m.) amžiaus vaikus su aplinka, knygelėje yra pateikiami šie žaidimai: vaidmeniniai, draminiai, režisūriniai, konstrukciniai, didaktiniai, judrieji, tradiciniai liaudies, kompiuteriniai žaidimai, kurie kasdienę vaikų patirtį padarys įvairesnę ir praplės pasaulio supratimą.
Ši metodinė knygutė skirta tėveliams, seneliams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams, socialiniams pedagogams, psichologams ir tiems, kam rūpi vaikų ugdymo kokybė.
Lavinkite žaismingai!