,,Epale“ projektas, suburiantis ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos suaugusiųjų švietėjus bei kuriantis profesionalų, aukštos kompetencijos turinį, ir šiais metais pakvietė tapti ,,Epale“ metų andragogu.
2021-ųjų metų ,,Epale“ andragogo vardą pelnė suaugusiųjų švietėjai iš šešių vietovių – Zarasų, Telšių, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus. Jų publikacijose dominuojančios temos: gyvenimo ir darbo įgūdžiai, perėjimas į skaitmeninę erdvę, įtraukiantys socialiniai pokyčiai. Kiekviena iš autorių – kūrybingos asmenybės, turinčios savo individualų suaugusiųjų švietėjo kelią: biblioteka, socialinės pagalbos ir suaugusiųjų mokymo įstaiga, aukštosios mokyklos.
Kas šiais metais tapo ,,Epale“ andragogu? Tarp šešių „Epale“ metų andragogų ir Jolanta Lementauskienė iš Zarsų viešosios bibliotekos.
Šių metų ,,Epale“ temos: „Perėjimas į skaitmeninę erdvę“ ir „Įtraukiantys socialiniai pokyčiai“ – susijusius su Jolantos Lementauskienės pasirinktų publikacijų turiniu. Jolanta pristato, kaip skaitmeninių technologijų amžius suteikia naujų galimybių bibliotekoje patraukliai viešinti kultūros paveldo turinį ir pakviesti vietos bendruomenių narius būti ne tik pasyviais kraštotyrinės informacijos vartotojais, bet ir aktyviais jos kūrėjais. Zarasų viešojoje bibliotekoje veikia bendruomenės teatras. Savo straipsnyje pateikia vieną iš atsakymų kaip įtraukti žmones socialiniams pokyčiams, kas daro teigiamą poveikį žmonėms, taip pat ir bibliotekai. Jolanta aprašo, kaip paprasta inicijuoti ir paskatinti bendruomenės narius pačius ieškoti naujų galimybių, įsitraukiant į dalijimosi akcijas ir kodėl jos tampa naudingos vietos bendruomenei. Jolantos publikacijos:
„Teatras patyriminiam suaugusių mokymuisi“
„Dalijimasis sodinukais – dalijimasis patirtimi“
„Vartotojai kaip kūrėjai – kultūrinis paveldas atgimsta virtualiai“
„Epale“ andragogo titulas – įprasmina suaugusiųjų švietėjų vardą, pabrėžia jų kompetenciją. Tai ne tik įvertinimas už aktyvią veiklą šiais metais, bet ir pasižadėjimas išlikti aktyviu ,,Epale“ bendruomenės nariu, toliau dalintis savais pasiekimais, atradimais ir įspūdžiais organizuojant įvairius renginius, rašyti apie savo projektinės veiklos patirtį, dalintis sukurtomis metodinėmis priemonėmis ar įžvalgomis apie suaugusiųjų švietimo aktualijas.
Visą straipsnį skaitykite čia.