Pirmą kartą bibliotekoje, vaikų erdvėje „Pasakų ložėje”, tėčiai policininkas Paulius, kuris augina tris vaikus ir verslininkas Deividas, kurio sūneliui pusantrų metukų, skaitė pasakas vaikams. „Tai labai pozityvi ir motyvuojanti akcija”,- džiaugėsi skaitantys tėčiai.
„Aš esu jaunas tėtis, mano sūneliui tik pusantrų metukų ir pasakas kiekvieną vakarą skaitau aš. Nors mano Motiejus dar nelabai suvokia, apie ką yra skaitoma, tačiau pats ritualas, kada mes vakare nusiprausiame, jis pats tiesia rankytę link knygos ir mes skaitome, suartina. Tai labai pozityvu ir tikiuosi, tai skatins skaityti vėliau jį patį, nes aš skaitau labai daug”,- kalbėjo tėtis Deividas, paklaustas, kas šeimoje skaito knygas ir kaip vertina akciją „Tėčiai skaito vaikams, nes skaitymas suartina”. Knygos skaitymas kartu su vaiku ne tik skatina jo kalbos ir pažinimo raidą, turtina žodyną, gerina pasirengimo mokyklai įgūdžius, bet ir kuria glaudžius tarpusavio santykius. Moksliniai tyrimai atskleidė, kad vaikams reguliariai skaitant knygas gerėja tėvystės įgūdžiai ir į gerąją pusę keičiasi vaikų elgesys. Pastebėta, kad bent 20 minučių prieš miegą, praleistų kartu su tėčiu vartant ir skaitant knygeles, ypač stiprina tarpusavio ryšį su sūnumis. Klausydamasis tėčio skaitomos knygos, vaikas supranta, kad tėčiui patinka tokiu būdu kartu leisti laiką, ir jaučia, jog ši kasdienė veikla yra labai prasminga. Galiausiai vakariniai skaitymai teigiamai veikia ir pačių tėčių savijautą. Asekso universiteto mokslininkai nustatė, kad skaitymas yra vienas efektyviausių būdų įveikti stresą – jau nuo šeštos skaitymo minutės akivaizdžiai sumažėja raumenų įtampa ir sulėtėja širdies ritmas.
JAV atlikti tyrimai rodo, kad vaikų, kuriems ankstyvajame amžiuje (ypač iki 2 metų) dažniau skaitė tėvai, kalbos raida buvo gerokai spartesnė, o štai mamų skaitomos knygos tokio žymaus poveikio vaikų vystymuisi neturėjo. Toks netikėtas atradimas siejamas su tuo, kad tėvai, skaitydami vaikams knygas, kalba sudėtingiau ir abstrakčiau, todėl mažiesiems klausytojams tenka labiau susikaupti ir intensyviau mąstyti – taip lavinami jų kognityviniai gebėjimai ir vaizduotė. Be to, kartu vartydami knygą, tėvai yra linkę joje pavaizduotus daiktus ar įvykius susieti su konkrečia vaiko patirtimi. „Vaikai mėgsta pasakas. O kas pasakas skaito, ar mama, ar tėtis, man atrodo, svarbiausia, kaip jas skaito: su meile, nuoširdžiai ar vertina laiką praleistą kartu,- sako tėtis Paulius. Ši tradicija atėjo iš mano šeimos ir stengiamės jos nelaužyti”.
Vaikai džiaugėsi perskaitytomis tėčių pasakomis, todėl jie taip pat atsidėkojo skaitydami ir deklamuodami eilėraščius, kuriuos išmoko artėjančios tėčio dienos proga.
Parengė Dainora Narkūnienė, Utenos A. ir M. Miškinių viešoji biblioteka